وحید جمالی معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری استان بوشهر خبر داد؛

برگزاری میز خدمت در مصلی جمعه

یادداشت/ آبزن

مانع زدایی در گردشگری  با جوانگرایی و تخصص

استان بوشهر همیشه در تاریخ خود پر فراز و نشیب بوده است . اما همیشه موقعیت مهمی برای حکومت وقت خود داشته و نقش بسزایی را در سیاست و اجتماع بازی کرده است .
کد خبر: ۱۳۱۰۴۴۶

حامد آبزن- کارشناس میراث فرهنگی؛

استان بوشهر از دوره قاجار تا اواخر دوره پهلوی همیشه دستخوش تغییرات تقسیمات کشوری بود تا اینکه  در سال ۱۳۵۲ مستقل شد و تا کنون به نام استان بوشهر با ده شهرستان خود را در پهنه خلیج فارس جا کرده است .

این استان با ظرفیت‌های بیشماری در حوزه های نفت و گاز ، صیادی ، واردات و صادرات ، فرهنگ و گردشگری برای ایران عزیز نقش آفرینی کرده است .

اما آنچه در این مجال کوتاه بدان خواهیم پرداخت ، در حوزه گردشگری است که سال ها مغفول واقع شده و باید با رویکرد نوین جهانی به پیشرفت در این صنعت نوپا پرداخت .

با شیوه های سنتی و گاها جهان سومی گام های کوتاهی برای رسیدن به غایت توسعه گردشگری برداشته می شود که این رویکرد باید جای خود را به آنچه امروز در دنیا رخ داده است ، بدهد .

آنچه در کشورهای توسعه یافته در صنعت گردشگری رخ می‌دهد، با حضور دولت و بخش خصوصی به موضوع رسیدگی شده است و پس از آن با هماهنگی دستگاههای مختلف این موضوع به سرانجام بوجود آمدن یک صنعت پایدار شده است.

موضوعی که در کشور و استان ما کمتر دیده می‌شود و ناهماهنگی دستگاهای اجرایی و گاها مانع های سر راه بخش خصوصی اجازه فعالیت آزادانه را نمی دهد تا کمتر شاهد توسعه صنعت گردشگری باشیم.

در سال های اخیر اغلب سرمایه‌گذاران با چالش های متعدد و گاها موانع اداری و سیستمی دچار شده اند که نشان از استدلال های مختلف از قانون و همچنین سیستم سنتی استعلام و پیگیری است که دلسردی را برای بخش خصوصی بوجود آورده است .

امروزه استان بوشهر بیش از هر چیز دیگری نیازمند نیروهای توانمند و جوانی است که با دانش و فرهنگ بومی منطقه آشنایی لازم و کافی را داشته و با مطالعه دانش روز دنیا موضوعات را در قالب رعایت سنت های استانی به پیشرفت صنعت گردشگری استان کمک کند .

تخصص در هر رشته و فعالیتی مختص مدرک آکادمی نیست و باید در کنار این موضوع ، مطالعه نیز باید صورت پذیرد .

سیستم پشت میزی برای کار جهادی معنا ندارد و نیروهای امروزی ما باید با سیستم جوان‌گرایی به توسعه همه بخش ها اقدام کنند .

تخصص در حوزه گردشگری ابتدا نیازمند همیاری بخش دولتی در سیستم آموزشی است تا با ورود رشته های مختلف گردشگری در کنار سایر رشته ها به آموزش و تشویق نسل جدید بپردازند و با یک برنامه دراز مدت صنعت گردشگری کشور را توسعه دهند .

امروز تمام برنامه کشور و استان بوشهر به توسعه زیرساخت اقامتی اختصاص داده شده و بسیاری از بخش های دیگر همچون حمل و نقل مغفول واقع شده که این موضوع فقط باعث خسارت به سرمایه‌گذاران بخش اقامتی می شود .

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها